Meester Paul kon zijn zeebenen al eens opwarmen en was dus duidelijk in zijn nopjes.
Na een korte introductie kreeg elke klas apart les. Wij begonnen met een wateronderzoek. Daarvoor hadden we natuurlijk een emmertje water nodig.
Eerst moesten we goed kijken hoe het water er uitzag: had het een kleurtje? Was het troebel? Zwommen er diertjes in?
Professor Pieterjan noteerde nauwkeurig alle resultaten.
Nadat we de kwaliteit van het water uit het Boudewijnkanaal goedgekeurd hadden, trokken we naar buiten voor wat meer uitleg over watervervuiling en de omgeving (bedrijven, vogels, planten, ...)
Ondanks het heerlijke zonnetje zorgde een strakke wind toch voor heel wat gebibber.
Ondanks het heerlijke zonnetje zorgde een strakke wind toch voor heel wat gebibber.
Bij de haven van Zeebrugge was er juist een reddingsoefening aan de gang.
In het tweede klaslokaal probeerden we om meer te weten te komen over de zuivering van water. We moesten proefjes doen, puzzels leggen, opdrachten uitvoeren, enz. En zo leerden we bijvoorbeeld wat oppervlaktespanning is en hoe bepaalde bacteriën het water anaëroob (zonder zuurstof) of aëroob (met zuurstof) kunnen zuiveren.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten